Інформація щодо організації роботи
з дітьми з особливими потребами
в Чугуївському ДНЗ №12
З січня 2015 року дошкільний навчальний заклад №12 отримав статус комбінованого типу. Такі зміни дозволили створити в ДНЗ групи компенсуючого типу для дітей з порушенням мовлення та порушеннями опорно–рухового апарату. Сьогодні групу з порушеннями мовлення відвідує 14 дітей.
У цей час заклад відвідує 17 дітей із порушеннями опорно – рухового апарату, з такими діагнозами, як сколіоз, деформація постави, деформація грудної клітини. З кожною дитиною проводиться курс масажу (курс включає10-15 занять). Призначення та моніторинг здійснюються лікарем-педіатром закладу.
У серпні 2015 року на базі нашого закладу відкрито Консультаційний центр для сімей, в яких виховуються діти з порушеннями розвитку від 0 до 3 років.
Центр працює за програмами раннього втручання, які є дуже ефективними при роботі з дітьми, що мають проблеми розвитку. У 2015/2016 навчальному році.
В Центрі раннього втручання зареєстровано 88 відвідувань, і них: 39- консультації, 49 зустрічей та занять в рамках програм раннього втручання (діагностика та заняття).Всього звернулося 27 сімей, 8сімей беруть участь у програмах РВ.
У вересні 2015 рокув закладі було відкрито інклюзивну групу, в якій навчалися 2 дитини, зараз 1 з особливими освітніми потребами (за Міністерським Порядком від 1 до 3х дітей ). Нормативна наповнюваність дітей в таких групах становить 15 ( 1-3 з особливими потребами ).
6 квітня 2016 року в закладі відбулося виїзне засідання Харківської обласної психолого – медико-педагогічної консультації. Було обстежено 20 вихованців дошкільного закладу. За результатами обстежень надано такі рекомендації щодо подальшого навчання:
Інклюзивне навчання | Навчання в групі для дітей з ЗПР | Навчання в групі з порушеннями мовлення | Навчання в групі з порушеннями опорно-рух. апарату | Примітка |
1-(розумова відсталість) | 6 | 12 | 17 |
У 2016/2017 навчальному році в інклюзивній групі навчається троє дітей з особливими освітніми потребами з такими діагнозами,як: нижній пара парез, ДЦП, трисомія. Для навчання особливих дітей створено умови: придбано реабілітаційне обладнання (стіл та стілець «Росток», ходуни «Стриж»); втілюються технологія альтернативної комунікації «Пекс». З дітьми додатково працюють спеціалісти: асистент вихователя, учитель-логопед, практичний психолог, фізичний реабілітолог.